Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

Το Τρίγωνο των Βερμούδων

  Στις 5 Δεκεμβρίου του 1945, ώρα δύο και δέκα το απόγευμα, πέντε πολεμικά αεροπλάνα των Η.Π.Α. με εκπαιδευόμενους πιλότους, απογειώνονται από την Φλόριντα για να πραγματοποιήσουν μια άσκηση δύο ωρών, ανοιχτά των ακτών του Ατλαντικού Ωκεανού. Τα αεροπλάνα αυτά όμως, δεν επέστρεψαν ποτέ. Τις επόμενες πέντε μέρες, εξελίχθηκε μια μεγάλη επιχείρηση για την ανεύρεση τους. Κατά την έρευνα, ένα ακόμη αεροπλάνο εξερράγη. Από τα χαμένα αεροπλάνα, δεν βρέθηκε ούτε ίχνος. Το γεγονός αυτό, έμεινε στην Ιστορία ως “η εξαφάνιση της πτήσης 19”. Η μυστηριώδης - για την εποχή - αυτή εξαφάνιση, άρχισε να τροφοδοτεί την φαντασία ορισμένων συγγραφέων, σε σημείο να δημιουργηθεί ο θρύλος του Τριγώνου των Βερμούδων ή Τριγώνου του Διαβόλου. 

  Η ονομασία “Τρίγωνο των Βερμούδων”, αναφέρεται για πρώτη φορά το 1964, από τον Αμερικανό συγγραφέα Βίνσεντ Γκάντις, ο οποίος όρισε την γεωγραφική περιοχή του Τριγώνου, με ένα τρίγωνο στον Ατλαντικό Ωκεανό, όπου οι γωνίες του βρίσκονται στο Μαϊάμι, στο νησί Βερμούδα και στο Σαν Χουάν του Πουέρτο Ρίκο. Την ονομασία του Γκάντις, υιοθέτησαν στην συνέχεια και άλλοι συγγραφείς, γράφοντας ιστορίες και αναπτύσσοντας διάφορες σεναριολογίες που πολλές φορές είχαν να κάνουν και με υπερφυσικά φαινόμενα. Οι σεναριολογίες αυτές, οι οποίες τροφοδοτούνταν με κάθε νέα εξαφάνιση αεροσκάφους ή πλοίου που συνέβαινε στην περιοχή, επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τους αναγνώστες και γενικότερα τον απλό κόσμο, ώστε να πιστέψει πως κάτι παράξενο συμβαίνει εκεί. Τι πραγματικά όμως συμβαίνει στο τρίγωνο των Βερμούδων; 

   Η απάντηση είναι απλή. Τίποτα. Ή αν θέλετε, τίποτα το υπερφυσικό και σε καμία περίπτωση δεν έχει βρεθεί από εκεί αεροπλάνο στον… πλανήτη Άρη όπως είχε γράψει το 1962 ο Άλαν Έκερτ περιγράφοντας τις συνομιλίες μεταξύ του πιλότου που κατεύθυνε την Πτήση 19 και του πύργου ελέγχου. Τα ναυτικά και τα αεροπορικά ατυχήματα που έχουν συμβεί στην περιοχή, δεν ξεπερνούν σε ποσοστό τα ατυχήματα που συμβαίνουν σε όλες τις θάλασσες του Κόσμου. Ο ελαφρώς αυξημένος τους αριθμός στην περιοχή, οφείλεται καθαρά στο γεγονός ότι είναι ένα από τα πιο πολυσύχναστα περάσματα τόσο για τα πλοία όσο και για τα αεροπλάνα, στο οποίο πέρασμα δημιουργούνται πολλές φορές τροπικοί κυκλώνες. Βέβαια, πολλά από τα ναυάγια της περιοχής, αποδείχθηκαν στην συνέχεια πως συνέβησαν εκτός του περιβόητου Τριγώνου.     Υπάρχουν και περιπτώσεις, που έχουν αναφερθεί εξαφανίσεις σκαφών της περιοχής, αλλά ποτέ δεν αναφέρθηκε η καθυστερημένη επιστροφή τους στο λιμάνι. Όσο για την εξαφάνιση της Πτήσης 19, το πόρισμα των Αμερικανών εμπειρογνωμόνων, ήταν σαφές. Ο εκπαιδευτής πιλότος που ηγούνταν του σμήνους, έχασε τον προσανατολισμό του συμπαρασέρνοντας και τα υπόλοιπα αεροσκάφη που τον ακολουθούσαν, ώστε να τους τελειώσουν τα καύσιμα και να συντριβούν στην θάλασσα. Η έκρηξη του σκάφους που στην συνέχεια συμμετείχε στην έρευνα για την Πτήση 19, ήταν αιτία διαρροής καυσίμων - υπήρχαν ήδη αναφορές για το ελάττωμα του αεροσκάφους πριν λάβει μέρος στην επιχείρηση διάσωσης - σε συνδυασμό ανάματος τσιγάρου από κάποιο μέλος της αποστολής. Το ότι δεν βρέθηκε ίχνος από τα συντρίμμια, οφείλεται στα θαλάσσια ρεύματα της περιοχής. 


   Για όλα τα ναυάγια που έχουν συμβεί στην περιοχή, υπάρχει λογική εξήγηση. Ο θρύλος του Τριγώνου των Βερμούδων που δημιουργήθηκε, ήταν ένα θέμα που “πουλούσε” ώστε να παραποιηθούν τα γεγονότα και να εφευρεθούν ιστορίες που θα προσέλκυαν το αναγνωστικό κοινό και φυσικά θα ανέβαζαν τα κέρδη και την φήμη των συγγραφέων, σε μία εποχή όπου η ενημέρωση και η πληροφορία ήταν περιορισμένη. Το Τρίγωνο των Βερμούδων, δεν έχει καταγραφεί ποτέ από τις υδρογραφικές και γεωγραφικές υπηρεσίες ως ξεχωριστή γεωγραφική περιοχή. Τα πλοία, όπως και τα αεροσκάφη, διέρχονται κανονικά, χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη οδηγία για τους ναυτιλλομένους και χωρίς οι ασφαλιστικές εταιρίες να έχουν κάποια επιπλέον ρήτρα στα συμφωνητικά τους για την περιοχή, όπως σε άλλες περιπτώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου